kalkulator

Jak udzielać zamówień publicznych w kulturze po zmianach. Jakie nowe dokumenty wypełniać

Od 28 lipca 2016 r. zmieniły się zasady przygotowania oraz prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. W praktyce dotykają one większości czynności podejmowanych przez instytucje kultury, począwszy od etapu planowania zamówień, oszacowania ich wartości, poprzez przygotowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia (siwz), aż do oceny wykonawców i złożonych przez nich ofert. Wiele z nowych rozwiązań wymaga rewolucyjnego myślenia oraz odejścia od utartych, funkcjonujących od lat schematów działania w ramach zamówień publicznych. Oto praktyczne wskazówki, które pomogą uniknąć błędów przy udzielaniu zamówień i wypełnianiu dokumentów.

Jak szacować wartość zamówienia na dostawy

Pytanie: Ośrodek kultury otrzymał ponad 400.000 zł dofinansowania na modernizację i zakup wyposażenia. Zadanie obejmuje  zakup zestawów wyposażenia i sprzętu do pracowni artystycznych i biur ośrodka kultury (wartość większa niż 30.000 euro), zakup  zestawu mobilnego do imprez plenerowych (scena, trybuny, wieże do nagłośnienia) o wartości większej niż 30.000 euro, zakup sprzętu  komputerowego z oprogramowaniem do ośrodka (wartość mniejsza niż 30.000 euro) oraz zakup zestawów mebli do pracowni i innych pomieszczeń (wartość mniejsza niż 30.000 euro). Czy powinniśmy zsumować wszystkie przewidziane zakupy i udzielić w jednym przetargu?

Jak sporządzić opis przedmiotu zamówienia na pomoce dydaktyczne

Pytanie: Ośrodek kultury zamierza dokonać zakupu pomocy dydaktycznych (m.in. zabawki, pomoce edukacyjne, gry) na różne zajęcia prowadzone z dziećmi. Jak powinien opisywać poszczególne pomoce? Za pomocą ich dokładnych parametrów (m.in. podając ich konkretnych producentów), czy wskazując raczej na cel edukacyjny, jakiemu mają służyć?